bbarajag

Alla inlägg den 17 augusti 2013

Av Amanda Sjöstedt - 17 augusti 2013 21:28

Hur orkar vissa människor egentligen lägga ner energi på att GNÄLLA och BRÅKA? Vad tjänar det egentligen till? Hade jag vart förälder och haft mitt barn hemma över en helg, tre dagar, två nätter, så hade jag tagit vara på det, gjort det bästa av det och inte börjat gnälla/bråka/diskutera över småsaker. För det är ju inte värt det! Men det verkar det inte vara någon som förstår...tyvärr. Jag har bara gått här och väntat på att det ska bli bråk, har vart så rädd för att göra fel, HAR VERKLIGEN GJORT ALLT JAG KAN. Men tydligen blev det fel ändå. Pga att jag skrivit här på bloggen i fredags att "jag är den enda som försöker". Herre. Gud. Ursäkta, men vem tvingar dig läsa? Läser du min blogg så får du helt enkelt acceptera att det jag skriver är så som jag känner, min åsikt och saker som jag känner att jag måste få sagt helt enkelt. Gillar du inte det jag skriver så tycker jag att du kan sluta läsa på direkten faktiskt. För jag vill inte att någon ska komma och gnälla över grejer jag skrivit här, och att det ska bli BRÅK för att jag säger vad jag tycker och tänker. Vi har yttrandefrihet i det här landet, det hoppas jag att ni vet. Och den friheten kommer ni aldrig någonsin kunna ta ifrån mig. Det kanske är dags att börja förstå det nu, så slipper vi tusentals framtida bråk och onödiga diskussioner. Tack. Detta inlägget är riktat till några vissa personer, och dessa personer vet vilka de är så jaa.
Till slut så vill jag bara säga att fuck detta, går fan och lägger mig snart tror jag ..

Av Amanda Sjöstedt - 17 augusti 2013 13:08

Blir så trött på hur dagens barn beter sig! När jag var liten så LEKTE jag. Jag satt med mina barbiedockor och leksaksbilar och roade mig själv helt enkelt. Men nu för tiden sitter ju alla ungar med iPhones, iPad osv osv och om man säger till dom att gå och leka så får man bara höra "amen nä, palla". Så himla bortskämda. Leksaker kommer inte existera länge till om det fortsätter såhär, fan asså, hur kunde världen bli så förstörd? Jag ser inget bra med det faktiskt. Varför ska alla hela tiden ha det senaste, nyaste, bästa. Vad är meningen? Varför ska alla vara bättre än varandra hela tiden? Så jävla onödigt. Jag fick min första mobil när jag var 11 år. Och nu får jag reda på att min bror som är 9 år ska få en mobil för att han ska börja gå hem själv från skolan. VA?! Jag gick hem själv från skolan låååångt innan jag fick mobil, och det brydde dom sig inte om. Och samma som att min bror har fått skaffa Facebook, jag fick inte Facebook förrän jag var 13. Vafan, var är all rättvisa? Jag stör mig som fan på det där. Men orkar faktiskt inte lägga energi på det. Tycker bara att det är dumt att dagens barn är som dom är ...

Presentation

jag måste bara få skriva av mig och i ett försök att göra min röst hörd skriver jag den här bloggen. hakuna matata.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards